onsdag, juli 21, 2010

Toppinfo i travet, vi kliver in!

Det har rekats trav på Mangansspeltips förut och nu är det alltså dags igen. Jag har vänt ut och in på det här loppet och har saken klar för mig. Häng på!



Spel 65

Lopp 8 (V64-5) 2140 a

Mitt tips: Vinnare - 1 Dollar Access
Odds: 2.25 @ Expekt
Insats: 265 kr (6%)
Spelstopp: 20.40


Näst senast var han kolossalt grym då han krossade sitt motstånd från dödens då han bara joggade ifrån dem på upploppet. Senast tog han ledningen och trots stenhård press gång på gång så höll han riktigt bra till sista sväng då han bröt ut lite och hästen bakom kunde springa förbi. Nu är det samma förutsättningar igen och det är ledningen som gäller. Senast var det Johnny Takter som körde men nu är det tränaren Åke Svanstedt som ska köra hästen och det är en man jag har stor respekt för inom travvärlden och det gör i mina ögon det här spelet än mer starkt. Även Åke tror hårt på sin häst då han sa så här i media: "Det är tveklöst min bästa chans i omgången". Med bra spets-slut chans, en kuskförstärkning, bra stallinfo och svagt motstånd gör att tror jag stenhårt på den här hästen!

Motståndet är som sagt inget som skrämmer. Det är inga maskiner han möter utan det ser mycket bra ut på förhand. Andrahandaren 5 Astrid Wibb har inte visat någon startsnabbhet utan hon lär hamna längre ned i fältet och jag har väldigt svårt se hur hon ska plocka ned formstarke Dollar Access från ledningen.

Övriga hästar ska normalt sett inte vara med i segerstriden utan det mesta talar för att Dollar Access tar hem det här och då är det fasta oddset 2.25 mycket bra hos Expekt.

 

Samarbete

Mangans speltips är villig att inleda samarbete för gynnande av båda parter. Vid intresse, kontakta mig nedan genom att klicka på länken:


Spela med ansvar

Mangan's Speltips ansvarar ej för förluster vid spel. Vi uppmanar ej läsarna till att satsa pengar på våra tips. Kom ihåg, satsa ej större belopp än vad du har råd att förlora.

Spela smart - Spela lagom!