tisdag, juni 15, 2010

Vuzuelan vara eller icke vara!

Det stora samtalsämnet i årets VM tillsammans med den usla VM-bollen är helt klart Vuzuelans inverkan på spelarna och i detta inlägget ger jag min åsikt i frågan.

SKIT! Det är min åsikt om dessa förfärliga tutor/trumpeter eller vad man nu ska kalla dem för. När man sitter och vill njuta av matchen så får man nästan huvudvärk av att lyssna ljudet från läktarna.

I mina ögon skapas stämning genom att flera människor stämmer upp i samma sång, eller trummar i takt till sången, dans/hoppande och vissa former av pyroteknik. Det är stämning i mina ögon. Jag är helt säker på att jag inte är ensam om att ha den här åsikten.

Orsaken till att tutorna inte förbjuds enligt Blatter är att det är en Afrikansk tradition och därmed ska den bibehållas och därför har FIFA beslutat att inte förbjuda tutorna.

Tradition? Den uppfanns för fan för 7 år sedan!!


Här nedan kan ni se vårt kära Sverige visa vart skåpet ska stå under VM 2006!
Sepp Blatter: Det här är stämning!

http://www.youtube.com/watch?v=bsFLgunVD8U&feature=related



Vuzuelans inverkan på matcherna:
- Spelarna blir givetvis okoncentrerade av att höra oljudet hela tiden och det tär på krafterna att ständigt behöva lyssna på ett ljud som överstiger 100 decibel konstant genom hela matchen.
- Tränarna kan inte nå ut med information till sina spelare (Dock kan samma problem uppstå vid härlig stämning på läktarna)
- Spelarna hör in domarens avblåsningar
- Spelarna har svårt att kommunicera på planen
- Samtliga människor på arenan riskerar att få permanenta hörselskador!
- Vi har sett flertalet situationer då kommunikationen inte funkat mellan målvakt - backar och det har lett till baklängesmål och farliga chanser.
- Vi har sett Van Persie nästan blivit utvisad p.g.a. att han skjutit bollen efter en signal - som han inte hörde...

Positivt med Vuzuelan:
- ?

Kommentera gärna vad ni sjävla tycker nedan!

 

Samarbete

Mangans speltips är villig att inleda samarbete för gynnande av båda parter. Vid intresse, kontakta mig nedan genom att klicka på länken:


Spela med ansvar

Mangan's Speltips ansvarar ej för förluster vid spel. Vi uppmanar ej läsarna till att satsa pengar på våra tips. Kom ihåg, satsa ej större belopp än vad du har råd att förlora.

Spela smart - Spela lagom!