söndag, april 25, 2010

Elfsborg krossar Trelleborg!

Gårdagen gick precis som väntat; strålande! Idag har jag hittat ett nytt bra spel i ett oerhört revanschsuget hemmalag.



Spel 13

IF Elfsborg - Trelleborg

Mitt tips: Handicap (0-1) 1
Odds: 2.20 @ Bet365
Insats: 162 kr (5%)
Spelstopp: 17.00


Spel 14

IF Elfsborg - Trelleborg
Mitt tips:
Trelleborg att göra mål: NEJ
Odds: 1.85 @ Expekt
Insats: 162 kr (5%)
Spelstopp: 17.00

Elfsborg har väl inte riktigt motsvarat förväntningarna man haft på laget då man placerar sig på en 9e plats i tabellen. Men i mina ögon så har man motsvarat exakt de förväntningarna jag hade på laget inför säsongen. Jag förväntade mig att Elfsborg skulle vara ett spelförande lag som bjöd på bra fotboll. Vad jag däremot hoppades på var att man skulle få igång målskyttet ordentligt. Man har gjort flest mål i Allsvenskan på hemmaplan så det får man väl vara nöjd med, noterbart är dock att man gjorde 6 av sina 9 mål i en och samma match.

När Elfsborg spelar hemma på Borås Arena har laget givetvis en stor fördel då man spelar på konstgräs. Det är en vanesak och det är alltid svårt för bortalagen att komma till Borås. Jag skulle våga påstå att Elfsborg för spelet i nästintill alla lagets matcher hemma på Borås Arena. Idag ställs man mot ett Trelleborg som är svaga defensivt och jag tror knappast att skåningarna komma lyckas spika igen bakåt. Det kommer vara spel mot ett mål och Trelleborg kommer försöka kontra. Det lär bli full fart från början från Elfsborgs del och är inte Trelleborg på tårna så kommer man få en jobbig afton i Borås.

Elfsborg brukar ha enkelt för Trelleborg hemma i Borås och man ståtar med 6 raka segrar vilket innebär att Trelleborg aldrig lyckas ta någon poäng på Borås Arena. Målskillnaden på dessa 6 matcherna skrivs till 13-2 och jag tror att Elfsborg kommer ha ett ännu större målövertag efter dagens match.

Senaste matchen för Elfsborg vill nog de flesta Boråsare glömma. Man åkte på stryk i västderbyt mot IFK Göteborg med hela 1-5. Haglund har säkerligen skällt ut laget efter noter och enligt honom har laget sett starkare ut på träningarna nu än före den matchen så det låter positivt. Det finns en enorm revanschlusta i Elfsborg nu och det lär gå ut över Trelleborg som komma få åka med 0 poäng och en betydligt sämre målskillnad.


Spela matchen hos Bet365 eller Expekt och ta del av bolagens bonusar!
 

Samarbete

Mangans speltips är villig att inleda samarbete för gynnande av båda parter. Vid intresse, kontakta mig nedan genom att klicka på länken:


Spela med ansvar

Mangan's Speltips ansvarar ej för förluster vid spel. Vi uppmanar ej läsarna till att satsa pengar på våra tips. Kom ihåg, satsa ej större belopp än vad du har råd att förlora.

Spela smart - Spela lagom!