måndag, oktober 05, 2009

Toppen mot botten! Vi kliver in hårt!

Kommer en tidig hockey rek från min sida idag. Spelstoppet är 15.00 så missa in det! Väljer en match från ryska KHL där det verkligen är toppen mot botten och tvåan är klar i mina ögon!  



Spel 6

Match: Yekaterinburg - Magnitogorsk
Mitt tips: 2
Odds: 1.55 @ Unibet
Insats: 16 Units (10%)
Spelstopp: 2009-10-05    15.00
---------------------------------------------------

Som ni kan läsa i rubriken så är det toppen mot botten här. Yekaterinburg ligger sist i tabellen med endast 3 segrar på de 10 inledande matcherna. På hemmais har man 1 seger och 4 förluster så här långt och på dessa 5 matcherna har laget bara lyckats göra 7 mål!? Man håller en ganska låg nivå för att spela i högsta divisionen.  Formen är inget vidare heller för laget som har 4 förluster, 1 seger efter förlängning och 1 seger efter full tid på de 6 senaste matcherna. Man lär få det tufft mot seriens kanske formstarkaste lag.

Magnitogorsk går som tåget i serien och har 8 segrar och 1 förlust på de 9 inledande matcherna. Man är ruggigt starka på bortaplan där man tagit 4 segrar av 4 möjliga och har den fina målskillnaden på 18-6. Nu ställs man mot ett av seriens sämsta hemmalag och då ska man vinna. Speciellt med tanke på lagets fina form på 5 raka segrar.

Lagen möttes för ett par veckor sedan och då vann Magnitogorsk på bortais precis som idag med 1-3 utan att spela någon vidare fin hockey. Idag blir det att åka av!

Det ska vara stor klasskillnad här och jag går in stenhårt på 1.55 hos Unibet!


Spel 7

Match: Yekaterinburg - Magnitogorsk
Mitt tips: Handicap (1-0) 2
Odds: 1.67 @ Betsafe
Insats: 11 Units (7%)
Spelstopp: 2009-10-05   15.00
--------------------------------------------------------------

Magnitogorsk har vunnit 4 av de 5 senaste matcherna med 2 mål eller fler. Det råder som sagt stor klasskillnad lagen emellan och det enda som hindrar detta spelet är underskattning. Men det tror jag knappast!


Spel 8

Match: Yekaterinburg - Magnitogorsk
Mitt tips: Handicap (2-0) 2
Odds: 2.05 @ Betsafe
Insats: 7 Units (4%)
Spelstopp: 2009-10-05   15.00
--------------------------------------------------

Jag måste även kliva in på det här oddset då jag tror att Magnitogorsk bara kör över sitt motstånd idag.


Spel 9

Match: Yekaterinburg - Magnitogorsk
Mitt tips: Vinnare av 1a perioden: Magnitogorsk
Odds: 2.00 @ Expekt
Insats: 7 Units (4%)
Spelstopp: 2009-10-05  15.00
--------------------------------------------------

Magnitogorsk brukar starta matcherna i högt tempo och om inte Yekaterinburg hänger med från start här då kan det rinna iväg redan i första perioden. Jag testar till 2 gånger pengarna.

 

Samarbete

Mangans speltips är villig att inleda samarbete för gynnande av båda parter. Vid intresse, kontakta mig nedan genom att klicka på länken:


Spela med ansvar

Mangan's Speltips ansvarar ej för förluster vid spel. Vi uppmanar ej läsarna till att satsa pengar på våra tips. Kom ihåg, satsa ej större belopp än vad du har råd att förlora.

Spela smart - Spela lagom!