måndag, oktober 26, 2009

Idag lirar vi ishockey!

Idag har vi den i mina ögon sämsta speldagen på väldigt, väldigt länge. Finns nästintill ingen fotboll att spela på överhuvudtaget och det gillar jag inte. Jag får istället inrikta mig på ishockey idag och min rek kommer ifrån den svenska ishockeyn. 

Spel 63

Malmö IK - Oskarshamn
Mitt tips: Handicap (0-1) 1
Odds: 1.62 @ Bet365 
Insats: 199 kr (6%)
Spelstopp: 2009-10-26  19.00
------------------------------------------------------

Malmö som ligger på en tredje plats i tabellen kan vi seger här gå upp i en åtråvärd serieledning. Formen är bra med 3 segrar på de 5 senaste matcherna. De två förlusterna har kommit mot Leksand och Bofors på bortaplan, båda dessa lag ligger på 1a och 2a plats i tabellen. Malmö spelade i senaste matchen borta mot just Oskarshamn och den matchen vann man med 2-3. Nu är det helt andra förutsättningar då Malmö har hemmaplan och här trivs man betydligt bättre än bortaplan. På hemmaplan har man 5 segrar och 1 förlust. Enda förlusten kom mot Mora i hemmapremiären. Efter det har man tagit 5 raka hemmasegrar och har på dessa 5 matcher 22-9 i målskillnad vilket får ses som väldigt starkt.

Oskarshamn gjorde en stark match hemma mot Malmö i senaste matchen och den får man vara nöjd med trots att man inte fick med sig några poäng. Om Oskarshamn har bra form eller inte får ni själva bedöma då laget har 3 segrar på sina 5 senaste matcher. Förlusterna har kommit mot Malmö och AIK. Segrarna man tagit har varit jämna matcher, två av de tre matcherna gick till straffar där Oskarshamn vann. Båda dessa var på hemmaplan medan man tog första segern på bortaplan med 0-1 mot Björklöven. Trots segrarna så tycker jag inte Oskarshamn imponerar särskilt mycket och jag tror man går mot ännu en förlust här ikväll. På bortaplan trivs man definitivt inte då den enda segern man tagit var mot just Björklöven som ligger näst sist i tabellen. Man har 5 förluster och på dessa 6 matcher har laget bara lyckats göra 8 mål!

Senaste matchen lagen emellan var i förra veckan och då vann Malmö med 3-2 på Oskarshamns hemmaplan. Matchen var väldigt jämn men Malmö drog det längsta strået och vann matchen till slut. Nu är det helt andra förutsättningar då Malmö har hemmaplan. Malmö trivs bäst på hemmaplan medan Oskarshamn har väldigt svårt på bortaplan. Oskarshamn vann ett av mötena här förra säsongen med 2-3, den andra matchen vann Malmö med hela 8-0! På de 5 senaste mötena i Malmö har hemmalaget vunnit 4 av dem. Så lite plus är det för Malmö även här.

Oskarshamn spelade match i fredags borta mot AIK medan Malmö var spellediga. Lite fördel för Malmö som kommer utvilade till den här matchen. Oskarshamn gör gedigna kämparinsatser varje match och jag tror det kan vara stor risk att matchen mot AIK fortfarande sitter i benen och därför kommer man få det oerhört tufft ikväll.

I förra mötet lagen emellan saknade Malmö följande spelare: Reservmålvakten Jani Hurme, båda backarna Anton Blomqvist och Daniel Casselståhl samt forwarden Robin Nillson-Alverez. Till denna matchen är samtliga spelare tillbaka och det är mycket positivt för Malmö.

Malmö är det bättre laget här och man har stor fördel av hemmaplan. Jag tror man kommer köra över Oskarshamn ikväll, vinst med minst 2 mål eller fler känns mycket troligt i mina ögon!

SPELA MATCHEN HOS BET365 OCH TA DEL AV BOLAGETS BONUS!
 

Samarbete

Mangans speltips är villig att inleda samarbete för gynnande av båda parter. Vid intresse, kontakta mig nedan genom att klicka på länken:


Spela med ansvar

Mangan's Speltips ansvarar ej för förluster vid spel. Vi uppmanar ej läsarna till att satsa pengar på våra tips. Kom ihåg, satsa ej större belopp än vad du har råd att förlora.

Spela smart - Spela lagom!