tisdag, september 29, 2009

Målsnålt i Läkerol arena?

Gårdagen gick ganska okej. Det var en rejäl missräkning med Landskrona matchen. Jag trodde laget ville spela i Allsvenskan kommande säsong men hade tydligen fel då man föll hemma med 2-4 mot Jönköping. Luleå visade dock vägen och alla mina tre spel gick in. Perfekt! Dagens utbud består av allt möjligt så det känns som en rolig speldag.

Spel 27

Match: Brynäs IF - Frölunda Indians
Mitt tips: Under 5.5 mål
Odds: 1.66 @ Bet365
Insats: 118 kr (6%)
Spelstopp: 2009-09-29  19.00
-------------------------------------------------------------

Förra säsongen slutade bara 1 av 5 möten lagen emellan med fler än 5.5 mål. Båda matcherna som spelades i Gävle slutade under 5.5 mål och det kan mycket väl göra det igen. Brynäs har inlett med en 1-1 match och en 1-2 förlust. Frölunda i sin tur vann med 4-2 i premiären och vann med 3-1 hemma mot Timrå. Båda lagen har storspelande målvakter som är i väldigt bra form. Det syns tydligt då Brynäs och Frölunda är de lag som släppt in minst mål i Elitserien så här långt. Jag tror på en tät match med få mål och därför lirar jag under 5.5 mål i matchen.

SPELA MATCHEN HOS BET365 OCH TA DEL AV BOLAGETS BONUS UPP TILL 1000 KR!!


Spel 28

Match: Jämtland - Plannja (Basket)
Mitt tips: Handicap (17,5-0) 2
Odds: 1.85 @ Nordicbet
Insats: 118 kr (6%)
Spelstopp: 2009-09-29  19.00
-------------------------------------------------------------
Det ska vara stor klasskillnad mellan dessa lag. Jämtland är tippade av de flesta experter att hamna i botten medan Plannja är tippade att hamna i toppen. Vi fick ett litet smakprov på det av Plannja då man körde över Uppsala med hela 87-56. Tränaren är lyrisk över hur laget ser ut och funkar på träningarna. Han tror mycket på sina killar och Plannja kommer verkligen bli att räkna med i år. Man vann förövrigt alla 7 matcher under försäsongs turnen i Finland.

Jämtland har tappat alla sina tyngsta spelare och kvar är ett väldigt ungt lag som ska fylla upp tomheten efter de spelare som lämnat. Nu ställs man mot tuffaste möjliga motstånd och trots hemmaplan lär man få det tufft. Plannja med de långa och stora spelarna Rosendahl, Åkesson och Mäkeläinen under korgarna blir svårstoppade. Jämtland ska inte ha något att hämta här.

Uppsala är normalt bättre än vad Jämtland är så då kan ni nästan räkna ut vad den här matcher kommer att sluta. Jag tror Plannja mosar Jämtland ikväll!

SPELA MATCHEN HOS NORDICBET OCH TA DEL AV BOLAGETS BONUS UPP TILL 1000 KR

 
Spel 29
 
Match: Arsenal - Olympiakos
Mitt tips: Handicap (0-1) 1
Odds: 1.70 @ Nordicbet
Insats: 118 kr (6%)
Spelstopp: 2009-09-29  20.45
-------------------------------------------------------------
 
Efter fyra raka segrar så är självförtroendet på topp hos Arsenal. Man fick dock slita för att få med sig alla tre poängen borta mot Fulham i helgen, men man lyckades och sådana segrar är alltid viktiga att få med sig.
Olympiakos vann även dom sin match i helgen och man placerar sig på andraplatsen i ligan, två poäng bakom ledande Panathinaikos.
 
Som jag tidigare skrivit här på bloggen så har Arsenal väldigt mycket skador och visst har det förbättras lite sen senast men fortfarande långt ifrån bra. Bendtner missar morgondagens match, det på grund av bilkraschen för ett par dagar sedan. Denilson och Alumnia är fortfarande borta och tillsammans med Nasri, Fabianski och Djourou så är Arsenals skadelista komplett. Arsenal har trots detta ett väldigt starkt lag och jag är inte orolig, jag tror man kör över grekerna ikväll.
 
Olympiakos facit i England imponerar inte direkt då man spelat 8 matcher och förlorat allihopa. Man har på dessa 8 matcher släppt in 27 mål och bara gjort 1 framåt.
 
Jag tror grekerna kommer få en tuff match på Emirates ikväll. Arsenal kommer sätta igång spelet i ett högt tempo och med Eduardo, Arshavin och Van Persie i form så kommer det inte bli lätt att stå emot anstormingarna. Jag tror siffrorna kan springa iväg iväg ikväll för London laget.
 
SPELA MATCHEN HOS NORDICBET OCH TA DEL AV BOLAGETS BONUS UPP TILL 1000 KR
 

Samarbete

Mangans speltips är villig att inleda samarbete för gynnande av båda parter. Vid intresse, kontakta mig nedan genom att klicka på länken:


Spela med ansvar

Mangan's Speltips ansvarar ej för förluster vid spel. Vi uppmanar ej läsarna till att satsa pengar på våra tips. Kom ihåg, satsa ej större belopp än vad du har råd att förlora.

Spela smart - Spela lagom!