tisdag, januari 19, 2010

Äntligen tillbaka!

Jag ber om ursäkt för att jag inte lämnat några rekar den senaste tiden men nu är jag tillbaka på allvar igen. Jag behövde en vecka "ledigt" för att få upp motivationen igen. Idag bjuder jag på två spel.





SÄKER

Roda - PSV
Mitt tips: 2
Odds: 1.45 @ Betsson
Insats: 8/10
Spelstopp: 20.00

Roda kommer få en tuff kväll. Man brukar ha märkligt svårt mot topplagen i serien och nu kommer seriens kanske bästa lag på besök. PSV kommer på besök och det gör man med 9 raka segrar i ligan bakom sig. Roda har det värre med sina 2 segrar på sina 8 senaste matcher. Det imponerar knappast och jag tror knappast att man kommer ha en chans ikväll heller. Hemmaspelet imponerar inte och försvaret släpper igenom motståndarna alldeles för enkelt. Det går inte mot ett starkt lag som PSV.

PSV är inne i en helt otroligt bra form! Senast laget förlorade en tävlingsmatch var förra säsongen då man förlorade på bortaplan mot Feeyenoord med 1-0 den 15e Mars! Man är nu uppe i helt ofattbara 42 matcher utan förlust! I årets säsong har man 14 segrar och 3 oavgjorda matcher på de 17 matcher man har spelat. För den som oroar sig för att laget spelar på bortaplan så kanske det kan vara något lugnande att veta att PSV har 6-2-0 som resultatrad och fina 20-5 i målskillnad. Nu möter man inget märkvärdigt hemmalag och det ska bli mycket till om PSV ska tappa poäng i den här matchen.

Inget av lagen saknar några betydande spelare inför matchen. Lagen möttes för inte så länge sedan i cupen och även då hade Roda hemmaplan och då vann PSV med 0-2. Samma siffror idag igen?

KLICKA HÄR FÖR ATT SPELA MATCHEN HOS BETSSON!

SPELVÄRD

Cardiff - Blackpool
Mitt tips: Över 2.5 mål
Odds: 2.05 @ Betsafe
Insats: 4/10
Spelstopp: 20.45

Här har vi en liten chansning från min sida. Det handlar om två lag som har en stark offensiv men som samtidigt har lätt att släppa enkla bollar bakåt. Det fina oddset 2.05 måste bara provas i en match som denna. Det är cupen och båda lagen kan spela avslappnat och det spelar ingen roll hur många mål man släpper in, så länge man gör fler framåt.

Cardiff har målskillnaden 44-29 medan Bristol City har målskillnaden 33-31 i ligan. Som ni ser så gör båda lagen en hel del mål samtidigt som man släpper in alldeles för många. Det här kan säkerligen bli en underhållande match med mycket mål. Överspelet måste provas till fina 2.05.

KLICKA HÄR FÖR ATT SPELA MATCHEN HOS BETSAFE!

---------------------------------------------------------------

Livestream:

Idag visas det fantastiska Manchester derbyt hos Bet365. Har du inte ett konto hos Bet365 så skaffa det omedelbart och följ derbyt mellan Manchester City - Manchester United i direktsändning ikväll 21.00!

---------------------------------------------------------------

Spelaspel

Ni hittar en bra dubbel inför kvällen som jag analyser hos Spelaspel.se. Båda matcherna känns som mycket starka hemmasegrar på förhand och dubbeln betalar 2.40 i odds. KLICKA HÄR FÖR ATT SE ANALYSEN!


 

Samarbete

Mangans speltips är villig att inleda samarbete för gynnande av båda parter. Vid intresse, kontakta mig nedan genom att klicka på länken:


Spela med ansvar

Mangan's Speltips ansvarar ej för förluster vid spel. Vi uppmanar ej läsarna till att satsa pengar på våra tips. Kom ihåg, satsa ej större belopp än vad du har råd att förlora.

Spela smart - Spela lagom!