torsdag, november 12, 2009

RIK kör över Bajen ikväll!

Idag bjuder jag bara på spel från en och samma match. Det handlar om en TV match som visas i TV4 Sport ikväll om jag inte missminner mig så då blir det extra roligt att följa den. Bjuder dessutom inte bara på ett spel utan jag har skrapat ihop 4 spel på en och samma match! Häng på!

Spel 108

Redbergslid - Hammarby
Mitt tips: Handicap (0-1) 1
Odds: 1.80 @ Betsafe och Nordicbet 
Insats: 164 kr (6%)
Spelstopp: 2009-11-12 19:15

Redbergslid (RIK) har inlett på ett helt okej vis och man placerar sig på en 4e plats i tabellen efter 4 segrar på de 7 första matcherna. På hemmaplan är man obesegrade och har nu tre raka vinster mot tre ganska enkla motståndare. Man har dock kört över två av dessa tre lagen och har därmed bevisat sin hemmastyrka. Man har i alla dessa tre matcherna gjort 33 mål framåt i snitt och man har släppt in knappa 26 mål bakåt i snitt. På bortaplan har man inte heller gjort bort sig trots att man bara har 1 seger på 4 matcher. 2 av de 3 förluster har kommit mot Skövde och Alingsås som är två av seriens bästa hemmalag och dessa matcher har man bara förlorat med 1 respektive 2 mål.

Hammarby ligger på en mer blygsam placering i tabellen då man innehar 10e platsen. På bortaplan har man bara 1 seger på 3 matcher. En av förlusterna kom mot suveräna Ystad och det är inte mycket att säga om men man förlorade mot Sävehof med 2 bollar medan man slog Guif med 2 bollar och dessa lag är inga direkt höjdarlag utan det är lag som kommer slåss i mitten i år eller i värsta fall i botten.

Hammarby fick Båverud skadad i förra matchen. Han kommer troligtvis kunna vara med i denna match men frågan är om han kan gå för fullt? Ifall Båverud inte kan medverka så är det ett kraftigt avbräck för Hammarby.

Lagen spelar ofta jämnt mot varandra på RIKs hemmaplan och RIK har 5 segrar sedan 2002 medan Hammarby har 4 stycken. Dock ska det nämnas att jag anser att RIK har en starkare trupp än Hammarby i år. Hammarby känns inte lika starka som man gjort tidigare år.
 
Eftersom jag anser att RIK är det starkare laget i år så känns det inte helt konstigt att spela på hemmalaget i den här matchen. Jag tror man kommer leda matchen från början till slut och ta en seger med ett par bollar och därav blir det ett handicapspel istället för raka ettan.




----------------------------------------------------------------------

Spel 109

Redbergslid - Hammarby
Mitt tips: Vinnare av första halvlek: Redbergslid
Odds: 1.75 @ Nordicbet
Insats: 164 kr (6%)
Spelstopp: 2009-11-12 19:15

Som sagt så anser jag att RIK är det starkare laget här och därför tror jag man leder redan i halvtid. Har även lite statistik som bygger mitt spel. RIK har haft ledningen efter första halvlek i 5 av 7 matcher. Mot Helsinborg stod det 15-15 i paus medan man låg under med 3 bollar mot Skövde i paus, det är dom enda matcherna som RIK inte haft ledningen i paus.

Hammarby i sin tur har legat under i halvtid i fyra av sina 7 matcher. På bortaplan har man legat under i halvtid i samtliga matcher och det lär inte bli lättare nu när man stöter på tufft motstånd. Jag finner spelvärde i 1.75 hos Nordicbet.



Nordicbet

----------------------------------------------------------------------


Spel 110, 111

Redbergslid - Hammarby
Mitt tips: Hammarby under 14.5 mål i halvtid
Odds: 1.85 @ Nordicbet
Insats: 82 kr (3%)

Mitt tips: Hammarby under 28,5 mål efter fulltid
Odds: 1.85 @ Nordicbet
Insats: 82 kr (3%)
Spelstopp: 2009-11-12 19:15

Halvtid:
I halvtid har Hammarby varit under 14 mål i 3 av de 7 matcher man spelat och man har gjort 14 mål exakt i 3 av de återstående 4 matcherna. Nu stöter man på tufft motstånd och därför finner jag spelvärde även i ett underspel i halvtid för Hammarby. Man har märkligt svårt i offensiven med mycket felpassar och dåliga avslut.

Redbergslid försvar är också starkt och laget har spikat igen bakåt och släppt in under 14 mål i 3 av de 7 matcher man spelat. Nämnvärt är att man hållt under linan i alla sina tre hemmamatcher och mycket talar för att man gör det återigen.

Full tid:
Så här ser Hammarbys målstatistik ut efter full tid i de 7 matcher man spelat: 26, 36, 36, 28, 23, 25 och 24 i den senaste matchen. Som ni ser så började man säsongen bra men den offensiven är som bortblåst nu och man har märkligt svårt att få till vassa avslut. Noterbart är att 3 av de 4 sista matcherna är matcher som man spelat på hemmaplan mot relativt svagt motstånd. Nu är det bortaplan och då blir det än mer tuffare att göra mål.

Även här har Redbergslid bra statistik då man hållt under linan i 4 av sina 7 matcher. På hemmaplan har man hållt under linan i 2 av sina 3 matcher.


 

Nordicbet
 

Samarbete

Mangans speltips är villig att inleda samarbete för gynnande av båda parter. Vid intresse, kontakta mig nedan genom att klicka på länken:


Spela med ansvar

Mangan's Speltips ansvarar ej för förluster vid spel. Vi uppmanar ej läsarna till att satsa pengar på våra tips. Kom ihåg, satsa ej större belopp än vad du har råd att förlora.

Spela smart - Spela lagom!